kwietnia 20, 2017

Typowe śniadanie i genialny przepis na omlet biszkoptowy


Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Mam dla was szybki przepis na puszysty omlet biszkoptowy, który uwielbiają wszyscy w mojej rodzinie. Jest to przepis dla osób, które mają mało czasu rano, a chcą zjeść szybki pożywny posiłek. Zmarnujesz jedynie 10 minut!

Nie jestem typem osoby, która uwielbia spędzać czas w kuchni, ale na pewno jestem typem osoby, która uwielbia jeść. Często "wykorzystuję" Marcina o poranku, aby to on wstał i przygotował coś do jedzenia - jednak są takie dni jak dziś, kiedy to Agata musi stać się masterchefem :) 

Poziom trudności to jedna gwiazdka - omlet zrobi każde dziecko (oczywiście pod opieką rodziców). Składników jest niewiele i na pewno znajdziesz je w swojej lodówce. Potrzebujesz (proporcje na 2 omlety):

- 2 x jajka
- 2 x łyżka mąki
- 1 x łyżka cukru
- szczypta soli
- masło do smażenia

Na początku oddzielamy żółtka od białek. Do białek dodajemy szczyptę soli i ubijamy mikserem na najwyższych obrotach na sztywną pianę. Następnie dodajemy nasze żółta, mąkę i cukier i miksujemy na najniższym poziomie (to ważne - piana nie może opaść, a masa zachowała swoją puszystość). Smażymy na rozgrzanym maśle/oleju na średnim ogniu po ok. 30-40 sek. z każdej strony. Gotowe!







Buziaki Lampczilla!

2 komentarze:

  1. Omlety przepyszne!!! Robiłam ostatnio na śniadanie dla swojego mężczyzny. Był zachwycony. Moje zdolności kulinarne w skali od 0 do 10 ocenilabym na "-1" a mimo to mi wyszły! Moja rada: jeśli chcecie żeby były bardzo grube to musicie zmniejszyć troszkę płomień i przewrócić je na drugą stronę dopiero, kiedy zobaczycie, że na omlecie tworzą się pęcherzyki powietrza. Wówczas ładnie wam się przewrócą na drugą stronę i nie rozwalą.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie no, aż tak źle to nie może być :P Co do omletów słuszna uwaga (mały ogień) i muszą nabrać "karmelowego" koloru - nie pomylić z "przypalonym" . Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 lampczilla.blogspot.com , Blogger